بالاخره غذای راحت مخصوص مهمونیهای خودم رو پیدا کردم :/ راحت و خوشمزه و آبرومندانه و ارزون...

مراحل: 

- میریم تره بار، غرفه مواد پروتئینی، میگیم یه مرغ گرم رو برامون کبابی ساطوری کنه(۱). خانوما گیر میدن دوتا مرغ کوچیک ببرن(۲). من همون یه مرغ دو سه کیلویی میگیرم (حدود ۳۰ الی ۴۵ هزارتومن). خوب میشوریم مرغ رو میذاریم آبش بره(۳).

- مواد برای طعم دار کردن: یک فلفل دلمه ای خورد شده. یک پیاز خلالی خورد شده. فلفل سیاه. یه کف انگشت کم زردچوبه. یک قاشق سس مایونز. ته استکون روغن زیتون. زعفرون دم کرده ده بیست پَر. یه عالمه آبلیمو(۴). 

- همرو میریزیم توی ظرف چند ساعت میذاریم یخچال.

- موقع پخت با فر، بدون نیاز به سیخ، گوشتها رو بدون روغن میچینیم ته یه ماهیتابه داخل فر با دمای ۲۴۰ درجه فارنهایت. هر یک ربع در فر رو باز میکنیم این رو اون رو میکنیم جوجه ها رو (۵). یک روش که برشته شد گوجه ها رو چند لایه میبریم میریزیم ته ماهیتابه تا با حرارت فر کنار پخت جوجه ها شل بشن. و نوش جان.

 

توضیحات:

۱- اینکه میگم مرغ گرم، آخه خودم تا دیروز اصلا بلد نبودم اینا رو :/ فکر میکردم این مرغای تو پلاستیک غیر شفاف همشون منجمدن از اونا که پت و مت ۵۰ تاشو به فنا دادن تا یخش وا شه سرخ کنن :)) از دیروز فهمیدم در شناخت مرغ خوراکی از پت و مت هم خنگترم :دی

۲- کلا نمیدونم خانوما چرا انقد علاقه دارن رو مخ فروشنده برن :/ no offense خودم میدونم مرغ کوچیک امکان هورمونی بودنش کمتره و خوش طعمتره و اینا. ولی خوب که چی؟ بالاخره فروشنده باید مرغ بزرگا رو هم بفروشه دیگه. خون ما که از خون بقیه مردم رنگینتر نیس :/ خودم شخصا هر سری میخوام برم شیر بخرم برا ماست زدن از قصد تاریخ انقضا نزدیکا رو بر میدارم. کلا دیدمون به جامعه اطرافمون یکم برد برد باشه در کنار همه ی ایدالگرایی که برا خانوادمون داریم و حاضریم قلب بقیه ملت رو از سینه دربیاریم کباب کنیم بدیم بچه های تولسگمون بخورن.

۳- اینکه بذاریم آبش بره، یاد یه خاطره افتادم از آزمایشگاه شیمی آلی دانشگاه. یه جلسه رفتیم طبق عادت شروع کردیم شستن ظرفای آزمایش. استاد اومد توضیح بده گفت ظرفاتون رو که نشستین برا آزمایش امروز؟ ای بابااااا نباید خیسشون میکردین. وسط غرغرای استاد یکی از این بچه های خود شیرین گفت استاد ما گذاشتیم خشک بشه. استاد گفت آفرین عالیه. منم حسود :/ یکم فکر کردم کلمو خاروندم گفتم استاد ما هم که نذاشتیم خشک بشه خشک میشه دیگه :/ اینا هم توی هوای آزاد گذاشتن آزمایشگاه oven آون نداره که برا خشک کردن :/ استاد بعد یه مکث ۵ ثانیه ای گفت حالا ... ادامه ی درس :)) از اون به بعد هر سری میخوام بگم میذاریم خشک بشه یاد این میفتم که ما نذاریم خشک بشه هم خودش خشک میشه :دی

۴- من فلفل دلمه ای یه دونه سبز ریختم یه رنگی. رنگش مهم نیس ولی حتما تازه باشه؛ موندش طعم نداشت :/ پیاز ریز نشه؛ وگرنه بچسبه به گوشت مرغ میره رو اعصاب. همون در حد خلالی کافیه. من از بچگیم که دوران قحطی بعد جنگ بود یاد گرفتم چیزای گرون دوست نداشته باشم. زعفرون هم یکی از همون چیزاست. برا خودم باشه زعفرون نمیزنم ولی برا مهمون واجبه. در مورد آبلیمو زهرا خانوم اینا میگن باید لب به لب ظرف آبلیمو پر بشه :| خود مرغ ۳۵ هزار شد من باید یه شیشه پنجاه هزاری آبلیمو خالی کنم برا مزش؟ عمرا :/ در ضمن پسرای جوجه باز گفتن آبلیمو زیاد ترش میکنه جوجه رو. یکم کافیه. پیشنهاد خودم اینه فلفل سیاه و زردچوبه و روغن زیتون و سس مایونز و زعفرون دم کرده رو توی یک استکون آبلیمو حل کنیم (نمیدونم حل میشن یا نه :دی) بعد با قلم مو براش آشپزی بمالیم رو هر لایه مرغ. لایه لایه پیاز و فلفل دلمه هم بریزیم بذاریم یخچال چند ساعت طعم بگیره. نمک هم نزدم میگن نمک سفت میکنه گوشت جوجه رو. و کلی راضیم از نتیجه گوشت پخته شده خیلی نرم بود. نمک هر کی بخواد خودش میپاشه دیگهههه. راستی قبل فرآیند طعمدار کردن حتما یه کاسه پر سالاد شیرازی میل کنید :/ عطر فلفل دلمه و آبلیمو و سس مایونز و پیاز و روغن زیتون دلا رو میبره شیراز :)) هی هوس میکردم یه قاشق بزنم زیر ظرف مرغ یه دل سیر بخورم بس که عطر سالاد شیرازی تو هوا پخش میشه.

۵- کلا فلسفه فر رو نابود کردم :)) هر چی تو فر میپزم همینجوری هی فر رو باز میکنم این رو اون رو میکنم غذا رو :/ ترک عادت موجب مرض است.