14 ژوئن، یا 24 خرداد، روزیست بسیار مهم، در این روز 3 شخصیت مهم و تأثیرگذار متولد شدن؛

1- اسطورۀ آرژانتینی مارکسیسم در امریکای جنوبی، ارنستو "چه" گوئه وارا در سال 1928

2- دونالد ترامپ، در سال 1946

3- و ... شهاب غ در سال 1988 laugh

این سومی طفلک خودکارش تموم شد، فرصت نکرد ادامه تحصیل بده مثل دوتای اولی پخی بشه :D

خلاصه که تولدم مبارک و پیشاپیش ممنون از تبریک همگی ^_^

 

پی نوشت اول - مارکسیسم اصلا نمیدونم یعنی چی :/ فقط خواستم یه لفظ قلنبه سلنبه بگم که مثلا بگم روز تولدم خیلی باکلاسه :دی

پی نوشت دوم - امسال سال میلادی کبیسه س و ماه فوریه به جا 28 روز، 29 روز بوده. مثل سال 1399 که کبیسه س و اسفند 30 روز هستش.

در این سالها، از 29 فوریه، تاریخ میلادی به مدت یک سال و بیست بیست و پنج روز، از سال شمسی یک روز عقب میفته تا 30 اسفند که کبیسه شدن سال شمسی، عقب افتادگی سال میلادی رو جبران کنه. برای همین امثال استثنائا تولد من و حاجی ترامپ و حاجی چه گوارا یکی نیست :( :دی من 24 خرداد همیشگی هستم، اونا 14 ژوئن یا 25 خرداد.

این کبیسه شدن سالها داستان عجیب غریبیه در علم نجوم (کلیک) که من کلا ازش سر در نیاوردم. علی رغم اسم خودم که با نجوم گره خورده (شهاب)، هیچ وقت به نجوم علاقمند نبودم. یعنی نفهمیدم خیلی رشتۀ سختیه.

پی نوشت سوم - کلا از اسامی نجومی خوشم میاد :دی اسمای مرتبط با آسمون مثل ناهید، پروین، بهرام، کیوان، مهتاب، ستاره و ... بشدت برام جذابن. مهتابها و ستاره ها همیشه برام خیلی جدی بدون هیچ معیار دیگه ای، به واسطۀ همین اسمشون کیس ازدواج محسوب میشدن :/ فقط با اشتیاق این فانتزی که روی کارت عروسیم بنویسن "شهاب و مهتاب عزیز" یا "ستاره و شهاب عزیز" پیوندتان مبارک.

خدایی ببین اسما چقدر به هم میان ^_^ :))

پینوشت چهارم - راستی شفاف کنم که اون گوگیجه حرف زشتی نیستا. معلم ادبیاتمون میگفت اون گو یعنی گاو. یعنی مثل گاو گیج شدیم.

 

پینوشت آخر - کلا ماه تولدم خرداد رو دوست دارم. ماهی که با تولد جرج بست افسانه ای در 1خرداد و اریک کانتونا (3 خرداد)، دو شماره 7 افسانه ای باشگاه محبوبم منچستر یونایتد شروع میشه. همین.