مینا رو رسوندم دانشگاهشون و کوچه پایینی تو سایه جلو یه خونه پارک کردم منتظرم کلاس مینا تموم شه برسونمش سر کارش.

خونه ای که جلوش پارک کردم، آجر سه سانتیه. پنجره طبقه آخرش بازه و از پنجره صدای کلفت و نخراشیده ی دو سه تا مرد جوون میاد. تتلو هم داره میخونه. رو پشت بوم یه تخته الوار چوب گذاشتن و چندتا کفتر. کفتره از رو چوب میره بالا و با ۳ تا بال زدن میپره رو لب پشت بوم و دوباره از اول.

بار اول که صدای بال زدن کفتر اومد با خودم فکر کردم بال زدن کفتر چقدر قشنگه. احتمالا یکی از قشنگترین صداهای دنیاست.

فکرم رفت سمت فیلم ابلق (بهرام رادان هوتن شکیبا و الناز شاکر دوست). با نگار رفتیم دیدیمش. یکم تو خاطرات نگار قدم زدم و بعدش با بال زدن دوم کفتره فکرم رفت سمت گربه آپارتمانمون. که جلوش بهترین تن ماهی و گوشت مرغ و ... میذاریم ولی همیشه با حسرت و دقت خاصی حواسش به کفتراییه که پشت پنجره دارن دون میخورن. خیلی میخ شدنش به سمت سایه پرنده ها رو دوس دارم :)))) به قول اون شعره گربه ی مسکین اگر پر داشتی، تخم گنجشک از زمین برداشتی...

تو افکار خودم غرق بودم و همینجور صدای بال زدن کفتره از رو چوب به سمت لبه ی پشت بوم تکرار میشد. به خودم اومدم و دیدم صدای تکراری بال این کبوتره الان دیگه چقدر رو مخمه و چقدر نخواستنی. الان دیگه بال زدن کبوتره برام تداعی اسارت بود. کسی که بال پروازشو چیدن و شده بساط عیش چندتا جوون علاف و خوش گذرون. اونی که جاش تو اوج آسمونه الان داره مسیر تکراری رو هی برا خودش بال میزنه...

 

خلاصه که هر تکراری قشنگ نیست. تکرار ناخواستنی میتونه قشنگترین زیباییهای زندگی رو برات تلخ کنه.

چند وقت پیش مینا بهم گفت میخوام مستقل بشم و همه چی تکراریه و این حرفا

Mina:
چقد همه چی تکراریه

Happy Man:
تکراریای زندگیت رو دوست داشته باش❤️

Mina:
نصیحت نکن

خودت اینجوری ای؟

Happy Man:
آره فک کنم

منظورم این نیست مجبوری هرچی الان برات تکراریه رو دوست داشته باشی

منظورم اینه زندگیت رو روی فرکانسی تنظیم کن
که اون فرکانس تکرارش برات جذاب باشه

ببین قرار نیست زندگی همیشه چیزای جدید و اتفاقای هیجان انگیز و غیرقابل پیشبینی توش رخ بده که جذاب باشه

برای همین هر ادمی میتونه زندگیشو بندازه تو یه لوپ تکراری جذاب
مثلا کنار آدمایی که براش جذابن
یا شغلی که تکرارش خسته کننده نیست
یا تفریحی که تکرارشو دوست داری

میدونی
مثلا کوهنوردا
طرف خود کوه رو دوست داره
صدبارم بره کوه خسته نمیشه
تکرار این بالا رفتن و پایین اومدن براش جذابه

جوابی نداد.

 

ولی همیشه از خدا خواستم تکراریای زندگیم اونایی باشن که برام جذابترینن. مهمترین تکراری زندگی آدم خانوادشن و احتمالا همسر. و احتمالا بزرگترین موهبت زندگی اینه که تو از تکراریای زندگیت لذت ببری. مثل خانواده و مثل همسر و مثل شغل و ...

به قول قمیشی

تو به قصه ها شبیهی

ساده اما حیرت آور

شوقِ تکرارِ تو دارم

وقتی میرسم به آخر...

 

مینا تماس گرفت. برم...