شخصی

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

عدم تناسب جرم و جزا

وقتی شما برای یک جرم ساده، یک جزای شدید تعیین میکنی، در نگاه اول ۵ نفر رو میترسونی که سری بعدی اون جرم ساده رو از ترس انجام ندن. این درست. ولی کنار این ۵ نفر، یک نفر رو هم جری میکنی، که دفعه بعدی میگه من که قراره اون جزا بزرگه رو برام ببُرن، بذار اقلا یه جرمی انجام بدم به اون جزا بیرزه. 

که به نظر من این ۱ نفر که جَری و از جون گذشته شده به مراتب میتونه از اون ۵ نفر اگر نمیترسیدن، خطرناکتر باشه. و نمیدونم طبق چه منطقی میای برای ایجاد ترس، جزا رو شدید میکنی در حالی که خودتم میدونی عادلانه نیست. 

آره خلاصه دوراه هست برای برقراری عدالت و تناسب جرم با جزا. یا شما عادلانه حکم میدی، یا سری بعدی مجرمهای بعدی جرمشونو شدیدتر میکنن تا به جزای شما بیرزه. 

 

مخصوصا وقتی مجرم کارد به استخونش رسیده و نسبت به وقوع جرم ناگزیره. (منظورم از جرم اعتراضه که این روزا حکم محاربه پیدا کرده).

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
شهاب غ

جام زهر

به عنوان یه پسر که تنها دلخوشی دوران نوجوونی و جوونیش تماشای فوتبال بوده و قبل اسم دوستاش تیم فوتبالشونو میپرسیده و ۳ سال حرفه ای وبسایت ترجمه خبر ورزشی اداره میکرده و ....

به عنوان کسی که متنفره از توجهش به فوتبال بهره برداری سو بشه، با افتخار اعلام میکنم تا به حال هایلایت حتی یک گل رو هم از این جام جهانی نگاه نکردم. 

و در عجبم از مردم کشورم. که با ذوق دارن نتایج و صعود احتمالی تیمی رو دنبال میکنن که تو بحبوحه ی روزای ملتهب، میره و از رئیس جمهور درخواست حمایت مالی داره :/

یک جام فوتبال نگاه نکردن کسی رو نمیکشت دوست من :) همونجور که من نمردم

۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۱
شهاب غ