شخصی

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

Moon

معتقدم این یک دفعه رو حکومت به هیچ وجه نباید جلو مردمش بایسته.

این یکبار اگر هم سرکوب موفقیت آمیز باشه، روح خیلیا زخمیه و این زخم رو خوب نشده، نباید ببنده حکومت. وگرنه بدجور چرک میکنه. بهتره این یک بار رو با مردمش شفاف باشه.

 

به چند دلیل میگم این بار با دفعات قبل فرق داره:

۱- هستن من و امثال من که اگرچه کل قوانین اسلام رو قبول داریم، ولی به حجاب اجباری اعتقاد نداریم. به همون دلیل که خداوند هم اولش اعتقاد نداشت و اول برا همسرهای پیامبر تکلیف کرد و چند بار این حکم تغییر کرد و ... 

و این یه حکم از نظر من همیشه کاملا خودخواهانه و کاملا به نفع مردهاست. 

۲- داریم میبینیم تو کشورهای عربی مسلمون حجاب ازاد جواب داده و خدشه ای به اسلامی بودن اون کشورها وارد نشده. دلیلی نداره اینجا انقدر اصرار باشه به اجبار کردن حجاب تو اسلامی که مهدش جهان عرب بوده.

 

۳- مهمترین نکته اینه: همه ی ما تو این نسل تو خانواده مون حداقل یه مهسا داریم. یه دختر بشدت عزیز داریم که علی رغم مذهبی بودن و مقید بودن خانواده شاید به اقتضای نسل، تو  کتش نمیره به حجاب تن بده. برای من اون عزیزترین دختر، خواهرم شهرزاده. برای تو میتونه خاله، یا هر فرد نزدیک عزیزت باشه. هر کدوممون قطعا تو خانواده دختری داریم که میتونست جای مهسا باشه.

 

برای همین میگم ماجرای مهسا فرق میکنه و مردم خیلی روحشون زخمیه. فکر اینکه فردا عزیز من این بلا سرش بیاد قلبمو درد میاره. امیدوارم نظام بفهمه الان وقت سرکوب نیست و وقت گوش دادن به صدای ملتشه

 

+ سر ماجرای هواپیمای اوکراین، سردار حاجیزاده تو tv اعلام کرد اشتباه انسانی بوده و ... 

یکی از دوستای زمان دانشگاهم (صادق که تو پستهای قبل گفته بودم یه بسیجی خوب و  دوست داشتنیه) توئیت زده بود که احسنت به شجاعتت سردار کمتر کسی شجاعت داره در چنین شرایطی حقیقت رو بگه!!

آره خلاصه. تو حکومتی که اقرار به کشتن اشتباه ادما شجاعته، پنهون کاری  تو چنین اشتباهاتی یه امر عادیه لابد . و حالا که میگن اشتباهی تو قتل مهسا رخ نداده، از کجا معلوم؟ شاید فقط این بار یه ادم شجاع مثل سردار حاجیزاده نبوده که بیاد اعتراف کنه :)

 

موافقین ۱ مخالفین ۲
شهاب غ

روی دیگرِ ثواب

همیشه مسیر تهران به محل ماموریتم (استان چهارمحال) رو با اتوبوس می رفتم بدون مشکل. با خرید اینترنتی بلیط. کلا هم آدم وسواسی هستم و چند روز زودتر از موعد برای خریدها اقدام میکنم و هیچ وقت موکول نمی کنم روز آخر. این هفته وارد سایت پایانه های اتوبوس شدم و پرام کلهم ریخت. تعداد اتوبوسهای بین جاده ای تقریبا یک چهارم شده این به کنار، از الان تا سه و چهار روز بعد از اربعین، تمام اتوبوسها زده ظرفیت تکمیل!!!!!!

حالا من که با کمک حمل و نقل شرکتمون و این در و اون در زدن، و 2 روز کم کردن از روزهای استراحتم و 2 روز زودتر راه افتادن، و دور زدن ایران از مسیر اصفهان، تونستم هماهنگ کنم برای رفتن به محل کار.

ولی این رسم مملکت داری نیست. اینکه شمای مسئول، برای انجام یه عمل اعتقادی (پیاده روی اربعین)، کل سیستم حمل و نقل بین جاده ای کشور رو فلج کنی. اتوبوسهای بین جاده ای به زیر یک چهارم تقلیل بدی و قبل قراردادن در سایت فروخته باشی همون یک چهارم باقی مونده رو.

هرچی به پای اون زائر اربعین که خودش از این برنامه که شما پیاده کردی بیخبره، ثواب نوشته بشه، تو دفترِ توی مقام مسئول گناه محضه و من یکی به شخصه حداقل به خاطر این دو روزی که به ناحق از استراحتم کم شد از شما نمیگذرم. دیدار به روز گرفتنِ حق.

۴ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
شهاب غ

تولدت مبارک

تولدت مبارک نابترین خاطره ی عاشقانه

تولدت مبارک اولین و آخرین تجربه ی آغوش...

تلخی بغض جای خالیت هنوزم کم میاره جلو شیرینی یاد خاطراتت  

بهترین آرزوها بدرقه ی راهت

موافقین ۴ مخالفین ۰
شهاب غ