اول از همه بگم اینکه سالهای ساله من به حجاب اجباری اعتقادی نداشتم و ندارم. از وقتی چشم باز کردم عاشق فیلمای بالهجه بریتیش بودم و تیم اول و آخر فوتبالم منچستر یونایتد بوده و طرفدار حجاب انگلیس قرن 17 و 18 بودم و برام نوستالژی خاصی داره (مو آزاد و با دامن بلند، آستین و گردن پوشیده - چون به عقیده نگارنده، مو بیشتر حس زیبایی شناسی بیننده رو تحریک میکنه تا بخش شهوت و غریزه رو. البته که همین حجاب جذاب در نظر من هم عقیده ندارم که باید اجباری باشه.)

 

با این مقدمه، امروز داشتم فکر می کردم من به عنوان راننده  تپسی چرا باید پاسخگوی بی حجابی مسافرم توی ماشینم باشم؟! این چه منطقیه! من وقتی به یک مورد خاص به عنوان جرم و حتی منکر هیچ اعتقادی ندارم، چرا باید حکومت نهی منکر رو برای من اجباری در نظر بگیره! و من رو بابت مسافر بی حجابی که سوار ماشینم شده بازخواست کنه !!! اصلا و ابدا تو کَتم نمیره این قضیه.

میدونی مثل اینه که خونه یکیو دزد بزنه (تشبیه اصلا خوبی نیست). بعد پلیس بیاد به همسایه بگه چرا شما جلوی دزد رو نگرفتین پس شما رو به جای دزد میبرم زندان! بابا تو داری حقوق پلیس بودنتو میگیری، بعد یخه منو میچسبی که باید وظیفه تو رو  انجام بدم؟؟ میگم البته تشبیه دزدی و بیحجابی در نظر مایی که به حجاب اعتقاد نداریم درست نیست، ولی از نظر اونایی که به حجاب اجباری اعتقاد دارن تشبیه ملموسیه و بیمنطقی قضیه کامل براشون شفاف میشه.

مثال  بهترش مثلا میشه اینکه به من بگن فلان کولبر رو تو کوههای کردستان دیدی یا فلان سوختبر رو تو بیابونای سیستان دیدی چرا با ماشین زیرش نگرفتی داشت جنس قاچاق میکرد! الان خودتو به جرم قاچاق محاکمه و جریمه میکنیم ماشینتم میخوابونیم!

بابا من اصلا به زشت بودن اینکار اعتقاد ندارم هیچ، وظیفه م هم مبارزه با بیحجاب و قاچاق و ... نیست. توی نیروی انتظامی که داری پول میگیری بابتش، خودتم برو شلیک کن به کولبرا. به منِ آدم چی کار داری بشر.

گرفتار شدیم تو این مملکت بخدا.

 

پینوشت: نویسنده تنها احتمالی که میدهد این است که خود مسئله حجاب برای حکومت مهم نیست و با این رویۀ فاقد منطق، احتمالا بیشتر دنبال گرفتن جریمه از افراد حداکثری در جامعه است و جریمه گرفتنه مهمتره تا خود مسئله ی حجاب.