پیاز - مرغ (4 ران استفاده شد) - زردچوبه - جوپرک - قارچ - هویج - جعفری تازه (برگش یا خورد شده ش) - شیر و آبلیمو

1- در قابلمۀ کوچک، رانهای مرغ رو در آب میجوشونم، چند خلال پیاز هم میریزم روی آب تا بوی مرغ رو بگیره.

2- هم زمان در قابلمۀ متوسط، پیاز سرخ میکنم. قبل طلایی شدنِ پیازها (شل بشن کافیه)، مرغها رو از آب در میارم و با پیاز تفت میدم. (اینجا میشه گوشت مرغ رو ریش ریش کرد و از استخوان جدا کرد تا کامل مغزش هم بپزه. وگرنه مغزش نیم پز می مونه).

3- زردچوبه اضافه میکنم به مرغ و پیاز و تفت میدم.

4- خلال پیازها رو از قابلمه کوچکتره جدا میکنم و دور میندازم. آب مرغشو اضافه میکنم به قابلمه اصلی روی مرغ و پیاز و زردچوبه.

5- اضافه کردن آب بیشتر و اضافه کردن جوپرک (کم اضافه بشه. کمتر از نصف بسته های ترخینه)

6- اضافه کردن هویج نگینی شده (تقریبا ریز)، و جعفری خورد شده (ساقه) و برگ جعفری (یک قاشق یا دو قاشق جعفری کافیه)

7- برشته کردن قارچهای ورقه ای شده در فر و اضافه کردن به قابلمۀ در حال قل خوردن

8- من کمی آبلیمو هم اضافه کردم کمتر از یک قاشق

9- لعاب که انداخت، بخشی از سوپ رو که میخوایم همین امشب سرو بشه، در داخل قابلمه کوچکتر ریختم و روش شیر ریختم تا جوش بخوره و رویه بندازه و مداوم هم زدم.

 

نکات:

1- آبلیموی کم خوشمزش کرد. ولی آبلیموی زیاد احتمالا با شیر نسازه.

2- کل سوپ رو با شیر مخلوط نکردم چون به نظرم سوپ دارای شیر رو نشه توی یخچال نگه داشت و مسموم بشه زود. بعدا برای وعده بعدی مجدد شیر اضافه میکنیم و جوش میدیم.