مشغول تایپ یک سری جزوه بودم، که دیروز با این ترفند "تبدیل عکس به متن در گوگل درایو" آشنا شدم. احتمالا خیلی ها، مخصوصا کسایی که هنوز در جو دانشجویی هستین، با این ترفند آشنایید. ولی خوب از اونجایی که خیلی دلچسب بود برام یادگیریش، و خیلی حرص می خورم که چرا تا دیروز مثل اسکلا مینشستم تایپ میکردم، گفتم این نکته رو اینجا هم به اشتراک بذارم. تا دیگه هیچ آدمِ محتاج به تایپی ننشینه تایپ کنه!

با آموزش این پست (کلیک کنید)، می تونیم فایلهایی که به صورت عکس داریم رو به متن تایپ شده تبدیل کنیم. برای کسایی مثل من که دست تایپشون تنده، شاید سرعت رو خیلی زیاد نکنه، حدود دو الی سه برابر، ولی خوب مزایای دیگه ای داره: دیگه نیاز به کار کشیدن از مغز نیست برای تایپ کردن جملات. و خوب گوگل داک خیلی پیشرفته ست. مخصوصا توی کلمات علمی (متن من متن پزشکی بود). و خیلی از غلطهایی که حتی متن اصلی استادِ ارباب رجوعم داشت رو، گوگل داک اصلاح کرد و کمک کرد درستشون کنم و انتقال علم دست نخورده تر و درست تر انجام بشه :)

فوق العاده ست این ترفند. برای این روزها، دانشجوها و دانش آموزایی که امتحان مجازی دارین و جزواتتون هارد کپی یا اسکن شده هست، با یه روز دو روز وقت گذاشتن با این ترفند می تونید اون جزوات رو به پی دی اف قابل سرچ تبدیل کنید. بدون هزینه تایپ.

+ البته به عنوان کسی که بعد دانشجویی، با کمک تایپ و ترجمه امرار معاش میکرد، یکم دلهره دارم که تکنولوژی داره جای نیروی انسانی رو میگیره با سرعت زیاد! ولی خوب. چه میشه کرد.