دقیقا مثل خورشت قیمه درست می کنم (با لپه بدون گوجه - که البته اشتباهه! ولی اینجوری دوست دارم و از بچگی عادت کردم!)، فقط کنار سیب زمینیها، یک ماهیتابه کدو سبز (4 عدد که حلقه ای خورد شده) و دو ماهیتابه بادمجون پوست کنده (پنج شش عدد نصف شده از درازا) تنوری میکنم توی فر (فقط با آغشته کردن به یک قاشق روغن زیتون، کاملا سالم) و به قابلمه خورشت اضافه میکنم.

خلال سیب زمینی رو هم این بار مخلوط نکردم با خورش، موقع کشیدن غذا، ریختم روی ظرف خورشت و خیلی بهتر شد.

 

+ این پوست بادمجون هم داستانیه. من با پوست تنوری کردم و بعدش پیه من درومد تا پوست بادمجون تنوری رو بکنم. چون یادمه مادر خدا بیامرزم هم وقتی بادمجونای خورشت رو میداد من رو گاز کبابی کنم، با پوست میداد. یا شاید اشتباه یادم مونده. ولی کلا نفهمیدم چرا خانمها پوست بادمجون رو قبل کبابی کردن و تا خامه نمیگیرن؟ من که حتما از دفعه بعد پوست می گیرم بعد تنوری میکنم.

 

++ خیلی خورشت خوشمزه ای شد جاتون خالی. احتمالا خورشتیه که بارها و بارها درستش کنم  :)